Inlägget har lästs 142 gånger och har 11 svar. Bevaka detta inlägg

Tråden startad av: ally
2 inlägg i forumet

Ny på siten och nyss fått diagnos på pojken

Jag har min systers 8-åriga son boende hos mig sedan 2 år tillbaka då hans mamma dog.   Han precis genomgått ADHD utredning men jag har inte fått det fullständiga resultatet än (får det om 1 v) det jag vet är att han har adhd men så var det något mer.

Fantastiskt kul att hitta denna site med andra i samma situation,

Det är ju lite speciellt med hans diagnos och sen förlora båda sina föräldrar inom loppet av 1,5 år,en massa sorg för en liten kille :(

Jag är ju helt "ny" på detta med adhd så jag ser fram emot  råd och tips från er alla,och hoppas jag kan bidra med något till er alla också.

2010-06-22 14:54:56

Svar från: annlej
1781 inlägg i forumet

Välkommen hit till barnsajten<3Jag har två barn med adhd.Hoppas du kommer att trivas härBra ni fått utredning så ni kan gå vidare sen.Tufft är det i början önskar er lycka till med allt .

Ett tips, vi föräldrar med diagnos barn driver en föräldraförening som heter Våra Bokstavsbarn du hittar oss via grupper kolla uppe i blå fältet klicka där sen skrolla i listan tills du ser Våra Bokstavsbarn ,du kan gå med i föreningen om du vill,vi träffas pratar umgås o stöttar.i helgen som var hade vi ett loppisoch i augusti den 28 har vi en bowlingträff denna gång i kristianstad all info finns i forumet!

Kram kram annlej

2010-06-22 20:59:26

Svar från: Bellle
114 inlägg i forumet

Välkommen till en toppen sida  /Kram

2010-06-23 11:33:43

Svar från: phoebe
1370 inlägg i forumet

Hej hoppas du finner många råd och stöd härinne hos oss så som jag själv har gjort

Ja det var mycket som din gosse behövt gå igenom, livet är alldeles för tufft ibland och man kan ha svårt att hitta meningen varför vissa saker sker. Ni är välkomna hit till vår fina gemenskap här på sajten. Jag har oxå en gosse som har adhd och han är tio och han fick sin diagnos fastställd -08.

Ja som annlej skriver gå gärna med i föreningen och har ni möjlighet så kom på träffar så har vi skoj ihop.

Kramis phoebe

2010-06-24 21:02:25

Svar från: tomtemor
145 inlägg i forumet

Välkommen till en kanon sida ! Kram wirre

2010-07-01 13:25:46

Svar från: Kati
680 inlägg i forumet

Hej o välkommen hit!!! Detta är ett toppenställe. Jag har en 10 årig son med Asperger, lite ADHD drag o så lite tvång.

2010-07-03 20:34:30

Svar från: Bea
2 inlägg i forumet

Välkommen hit...  Min lillabror på 16 år har ADHD, fick reda på det i väldigt ung ålder... Så om du vill prata kanske jag kan ställa upp med svar på några frågor (ur min erfarenhet )

2010-07-05 19:45:44

Svar från: Izza
305 inlägg i forumet

Välkommen hit!

2010-07-29 16:09:49

Svar från: enannan
2 inlägg i forumet

Vill gärna tipsa om Riksförbundet Attention som finns över hela landet med ca 40 lokalföreningar. De jobbar mycket för människor med neuropsykiatriska funktionshinder och har nu över 10 000 medlemmar. De finns på www.attention-riks.se

Ibland känns det lite konstigt att höra om föräldraföreningar som träffas och har det kul, när vi som är aktiva inom de stora handikappförenignarna gång på gång arrangerar träffar, kurser och allt möjligt annat som ingen kommer till. I Skåne har vi nu 2 olika gratiskurser för medlemmarna men av 1 100 medl är det bara ett tiotal som anmält sig. Märkligt när så många frågar efter kunskap och annat. Vi har dessutom gratis jurister, coacher för ADHD resp autism samt en specialpedagog om man behöver sådan hjälp.

Tänk om ni hade varit med oss och vi varit med er, vilken fantastisk maktfaktor vi då skulle vara! Vi är redan med i alla möjliga samrådsgrupper och är bland de största föreningarna, men ju fler man är i en förening, ju större påverkan får man. Och vi påverkar på högsta nivå både den politiska och den administrativa.

2010-08-08 21:04:36

Svar från: phoebe
1370 inlägg i forumet

Ja gär med i attetion och gått flertal föreläsningar som har varit mycket givande och skall på en i sept så jag är nöjd med det jag har deltagit i Kramis phoebe

2010-08-08 21:09:30

Svar från: ally
2 inlägg i forumet

Tack alla som svarat, jag ska absolut kolla in på era grupper.Vi har haft dataproblem så därför har jag inte kommit in igen förrän nu,men det blir oftare i forts om datan vill fungera
Må gott allihopa!

2010-08-09 12:46:27

Svar från: Scorpiolady
20 inlägg i forumet

Hej Ally!

Jag har en son på 10, som har ADHD. Hans pappa gick också bort för lite mer än ett år sedan nu så jag sitter lite i samma båt, dock finns jag kvar. Välkommen till forumet. Kan för övrigt nämna att jag själv oxå fick min diagnos för c:a 6 v sedan, när ämnet e uppe så undrar jag om det finns fler som sk "smittat" sina barn? 

2010-08-11 08:20:58

Svara på detta inlägg

Bli medlem

För att svara på detta inlägg måste du bli medlem. Det blir du enkelt genom att fylla i formuläret till vänster.

Inte nog med att du får full tillgång till vårt forum om du blir medlem. Du får även bl.a:

• En egen blogg
  • Egen gästbok
  • Möjlighet att skicka meddelande till andra medlemmar
  • Chans att gå med i grupper
  • Deltaga i tävlingar

Så fyll i formuläret till vänster så är du snart igång!

Annonsera här?

Annonsera med textannons på alla sidor. Prova för endast 20 kr.

Mer info här

Annonsera här?

Visa aktiviteter i:

Varje dag t.o.m 31 December
Följ med på en resa i tiden! på Vasamuseet

Sagostund på Tyresta Nationalpark

Sagopåsar och sagokläder på Frölunda Kulturhus

Varje dag t.o.m 5 September
Osynliga Rum på Kulturhuset Stockholm