Inlägget har lästs 57 gånger och har 2 svar. Bevaka detta inlägg

Tråden startad av: Cattis
23 inlägg i forumet

tv:n

Vår son skulle se på Bröderna Lejonhjärta och det började ju  med att båda bröderna dör och det är ju jätte otäckt. Han kom ut och skrek och gapade på balkongen och det dröjde innan jag förstod att han blivit skrämd. Ibland kan det kännas som om jag tappar omdömmet helt. Det kan tyckas att en 14 åring ska förstå filmer men det gör han inte. Han ser på film väldigt mycket och de är nästan det ända han ängnar sig åt förrutom att leka med leksaker. Ibland kan jag tänka att han är för stor för leksaker och skulle önska att han hade kompisar att vara med. Jag vill ha en 14 åring som är 14 år. Det kännas hårt att han inte blir äldre till sinnet än kanske 8-10 år i huvudet och ibland mindre. Han får också utbrott då det inte blir som han vill. Det ända belönings system som går hem är godis för det är här och nu som gäller. Det går inte att lova honom en upplevelse i belöning efter ett ex antal stjärnor i boken. För om han duschar får han godis. Duscha är något han helt plötsligt inte vill. Han har alltid skrikig vid tvätt av håret men nu vill han inte duscha alls.

Hälsningar Cattis 

2010-07-11 20:54:11

Svar från: Kati
680 inlägg i forumet

Min son har Asperger o pendlar väldigt i "mognad". Han är snart 10, men beteer sig ofta som en 6-7 åring. Man kan inte lita på honom o vips så är han borta i t.ex affärer....

Han förstår inte heller allt på tv, speciellt sånt som är för barn. Här är det fakta program som gäller. De förstår han!!

2010-07-12 08:38:14

Svar från: annlej
1781 inlägg i forumet

Min son älskar filmer ,jag har sett massor av film med honom speciellt då dom kan vara lite skrämande vissa o sorgsna så nu vid 12 förstår han bra. Sonen ligger i mognadsgrad kring 8-9 år men bara för 2 år sedan var det mycket i filmer han inte kunde förstå. kram annlej

2010-07-12 20:06:27

Svara på detta inlägg

Bli medlem

För att svara på detta inlägg måste du bli medlem. Det blir du enkelt genom att fylla i formuläret till vänster.

Inte nog med att du får full tillgång till vårt forum om du blir medlem. Du får även bl.a:

• En egen blogg
  • Egen gästbok
  • Möjlighet att skicka meddelande till andra medlemmar
  • Chans att gå med i grupper
  • Deltaga i tävlingar

Så fyll i formuläret till vänster så är du snart igång!

Annonsera här?

Annonsera med textannons på alla sidor. Prova för endast 20 kr.

Mer info här

Annonsera här?

Visa aktiviteter i:

Varje dag t.o.m 31 December
Följ med på en resa i tiden! på Vasamuseet

Sagostund på Tyresta Nationalpark

Sagopåsar och sagokläder på Frölunda Kulturhus

Varje dag t.o.m 5 September
Osynliga Rum på Kulturhuset Stockholm