Inlägget har lästs 111 gånger och har 8 svar. Bevaka detta inlägg
Cyklar era barn utan hjälm?
Min grabb (14år) har fortfarande hjälm när han cyklar. Tyvärr är han den ände sin klass som fortfarande har hjälm när han cyklar.
2010-06-14 09:44:22
499 inlägg i forumet
Min dotter på 13 år har hjälm o är oxå ganska ensam med det.
jag tycker att vi vuxna måste vara förebilder o starka här! Det är en lag på detta!! Jag har sagt till mina barn att de inte behöver använda hjälm, men då får cykeln stå!
Jag tycker att det är en urdum lag, tycker att den borde gälla alla. Men nu är det inte så o lagar är till för att följas!!
Hade alla stått på sig så hade det inte varit detta problemet!
2010-06-15 13:51:58
Mina vägrar använda hjälm vid tolv tretton års ålder och eftersom det hette att man är cykelvan vid tolv års ålder förr så bråkar jag inte jättemycket om det eftersom jag inte föregår med gott exempel själv. Men visst föredrar jag att det hade använt och i början när vi tjafsa om det så gick de hellre. Vi har många bra cykelvägar i våran by så la jag ner det. Hade säkert resonerat annorlunda om vi bott i storstan.
2010-06-15 18:39:57
Min grabb på 14år har fortfarande hjälm när han cyklar.
2010-06-27 00:47:53
Min grabb på 13 har hjälm när han cyklar, grabben på 16 totalvägrar bära hjälm.
2010-06-27 13:08:48
Mina båda killar har hjälm, än så länge bråkar dom inte om det o det är skönt
2010-06-27 19:34:05
Min stora tös 15år har alltid hjälm när hon cyklar.
2010-07-20 01:10:26
72 inlägg i forumet
blir lite chockad när jagläser faktiskt... alla säger att deras barn som faktiskt är ganska stora alltid har hjälm.. men ska jag vara ärlig så ser jag aldrig någon som går på högstadiet som har hjälm.. vi bor aldeles intill en högstadieskola och ser ungdommarna ofta cyckla, men aldrig någonsin att någon har hjälm på sig...
jag säger inte att ni ljuger, blir bara lite förfrågad av mig själv och undrar om alla mönsterföräldrar är medlemmar på denna sajt???
jag kan bara se ut min egen syn, hade jag varit 14 år och min mamma hade tvingat mig till hjälm annars hade jag inte fått cyckla så hade jag ändån cycklat(utan hjälm) men det är klart alla tonåringar är ju inte trottsiga ochofta gör som dom vill.. och det är väl tur att alla tonåringar inte är som som jag var ![]()
2010-08-02 10:36:39
Så gör/gjorde mina stora så fort de blev 12 år...hängde hjälmen i väskan så fort jag vände ryggen till. Så numera är det min 10 åring och 2 åring som bär hjälm.
2010-08-02 13:59:59
Svara på detta inlägg
Bli medlem
För att svara på detta inlägg måste du bli medlem. Det blir du enkelt genom att fylla i formuläret till vänster.
Inte nog med att du får full tillgång till vårt forum om du blir medlem. Du får även bl.a:
- En egen blogg
- Egen gästbok
- Möjlighet att skicka meddelande till andra medlemmar
- Chans att gå med i grupper
- Deltaga i tävlingar
Så fyll i formuläret till vänster så är du snart igång!