• Vårdbidrag

Läst 726 gånger 11 svar Postad 2009-05-26 15:14:37 Anmäl

Av: rose33
    Från: falkenberg

Jaha så nu har jag överklagat  men försöäkringskassan omprövade ärendet o gav återigen avslag

ska nu överklaga till länsrätten men har ingen aning om hur man gör eller hur man skriver

jag vet att jag har rätt till vårdbidrag men f-kassan tycker ej de dom skriver mest att allt e äldersadekvat

ni som fått vårdbidrag till era barn med adhd hur har ni gjort för att få igeon de

jag har ingen som hjälper mig skriva

ska jag skicka med min sons utredning som gjordes på bup?

eller räcker de med läkarutlåtandet

snälla hjälp mig någon

orkar snar inte mer

• Svar #1 Postad 2009-05-26 15:22:40 Anmäl

Av: annlej
    Från: Malmö

Varför säger dom att du inte kan få vårdbidrag för honom???

Skriv enkelt varför du anser att fk´s beslut är fel och att du överklagar detta,du kan få hjälp att skriva en överklagan av skol kurator eller av BUP´s kurator jag tycker inte du ska ge upp stå på dig vännen kramizar annlej

Svar #2 Postad 2009-05-26 15:38:32 Anmäl

Av: dixiegumman
    Från:

Jag säger som Annlej  Stå på dej bara.

Kram o lycka tillSealed

Svar #3 Postad 2009-05-26 15:54:29 Anmäl

Av: Classe
    Från:

Då jag har dyslexi så fick jag hjälp av BUP,dom skickade med utredningen och läkarutlåtande.Förstår inte riktigt varför du fått avslag på detta!!

Svar #4 Postad 2009-05-26 17:16:49 Anmäl

Av: Izza
    Från:

Förstår inte heller! Stå på dig, många här inne som har barn med ADHD har vårdbidrag..... borde ju vara så över hela landet!????

Lycka till, du måste skicka in allt, utredning, läkarutlåtande o det som du har skrivit!

Kram

Svar #5 Postad 2009-05-26 17:33:42 Anmäl

Av: annakarin
    Från:

Jag säger som alla andra. Stå på dig. Jag fick hjälp från BUP att skriva vårdbidrag. Kram

Svar #6 Postad 2009-05-26 21:18:20 Anmäl

tack

jag e trött på detta nu känner att man ska behöva förklara hela tiden varför för alla dessa yndigter

att de ska vara så orättvist i vårat land

jag skickar kramar till er alla o tackar så mycke för erat stöd

Svar #7 Postad 2009-05-27 15:13:35 Anmäl

Av: fru Ingela
    Från:

Hej

det är väl klart att du ska havårdbidrag. Tyvärr så är det såatt det är så olika beroende vilken kommun man bor i. I kalmar gick fet bra men i Göteborg fick det inte ( har kompisar där). Det är klart attt du ska stå på dig men det är inte så lätt mot dessa myndigheter. Mitt råd är (håller själ på med vårevidrag jag har en son med autsim)skicka vrenda papper du har på honom. Skriv ner hur en dag ser ut och ta nu den värsta ni haft. Tyvärr så måste du bara negativa saker minsta positva kan vändas mot dig. Jag har väl sökt vårdbidarg 5 gånger och det är absolut det värsta  jag vet. Livet nåste vara så nattsvart unde tiden man skriver. Ingentuing får vara bra. Lycka till. Kram Ingela

Svar #8 Postad 2009-05-27 15:16:08 Anmäl

Av: Classe
    Från:

Ja det skiljer tydligen vart du bor hör jag! tycker bara det är så konstigt att dom nekar dig,när nästan alla andra kommuner beviljar??? Fråga iallafall BUP om dom inte kan hjälpa dig i detta!

Svar #9 Postad 2009-05-27 17:53:24 Anmäl

Av: lallo78
    Från: Linköping

Jag har prerscis sökt vårdbidrag för min 7 åriga son som vart diagnostiserad ADHD för ngra veckor sedan. Skrev i så bra jag kunde hur en vanlig dag kan se ut. Skickade sedan in det och efter ett par dagar så ringde en handläggare och ville kompletera min ansöka, men på henne lät det som att jag skulle få 1/4 vårdbidrag. Vi bor i Linköpings kommun.

Men för 3 år sedan sökte vi vårdbidrag för min sons språkstörning och då fick vi avsla överklagade, men det sket sig ändå.

Stå på dig!!!!

Svar #10 Postad 2009-05-27 19:30:49 Anmäl

va skrev du i din ansökan?

fattr inte va felet är

va står de i era läkarintyg kanske hans läkare gjort fel

för jag har sammalagt skickat in över 20 a4 sidor med fakta o vardagssiuationer ser ut men fick avslag ändå

ska man bifoga hela utredingen från i mitt fall skolpsygolog?¨'

i mins sons utreding står där även posetiva saker så har ej skickat med den utreding för försäkringskassan vänder allt de posetiva mot mig som de är

Svar #11 Postad 2009-05-28 11:00:32 Anmäl

Av: lallo78
    Från: Linköping

Hej!

Jag beskrev hur en dag ser ut för oss. Det vart 2 A4 sidor. Jag skrev hur morgonen såg ut skrev exakt hur lång tid det tar samma hela dagen. Försäkringskassan vill ha allt i tid! Sedan skickade jag med läkarintyget där det står att min son behöver stöd ex. med konfliktlösning.

Våra måltider kan ta upp till 3 timmar det är viktigt att få med allt sånt då försäkringskassan tänker i tid. Hoppas att det ordnarsig för dig......!

Svara på forumtråden genom att logga in eller bli medlem.

Redan medlem? Logga in här:

eller

Aktiviteter

Aktiviteter & Evenemang

Rekommendera en aktiviteter, tipsa om ett trevligt evenemang eller fråga efter tips om det bästa boendet för barn.

Vuxenrelaterat

Vuxenrelaterat

Vardagen kommer med många utmaningar och vi behöver både tips och nyttiga erfarenheter för att hantera den.

Barnrelaterat

Barnrelaterat

Lättlagad barnmat, namnförslag eller tips på bra och funktionella regnställ är bara några av trådarna som hittas i kategorin.

Graviditet & Förlossning

Graviditet & Förlossning

Det blir många frågor vid graviditet och inför förlossningen men det finns också väldigt många tips och rekommendationer.